گالری تصاویر
پیوندهای مهم
  • پورتال امام خمینی
  • دفتر مقام معظم رهبری
  • ریاست جمهوری
  • معاونت امور مجلس
  • نقشه جامع علمی کشور
  • Ministry of Science, Research and Technology
  • صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور
۲–۴ المثنی شناسنامه

مدارک مورد نياز
1) حضور متقاضی و تکمیل برگ استشهادیه و درخواست صدور شناسنامه مجدد در قبال فقدان( فرم ضمیمه در پایین ) 
2) تکمیل پرسشنامه دریافت خدمات سجلی از اسناد راکد ( فرم ضمیمه در پایین ) (چنانچه شناسنامه مفقوده متقاضی نمونه قدیم باشد)
3) اصل مدارک عکس دار معتبر ایرانی و یک نسخه تصویر آن (از قبیل گذرنامه ، کارت شناسایی ملی ، گواهینامه رانندگی ، مدرک تحصیلی ، کارت پایان خدمت یا معافیت)
4) چهار قطعه عکس جديد و مشابه متقاضی در اندازه 4×6 یا 4×3 ، تمام رخ ، زمینه روشن ، بدون کلاه و عينک و غیر براق (کاغذ مات) که مشخصات صاحب عکس در پشت آن نوشته شده باشد. عکس بانوان با رعایت حجاب اسلامی باشد.
5) تصویر شناسنامه مفقوده
6) اصل مدارک معتبر عکس دار محلی (آلمانی) متقاضی که مشخصات آن با شناسنامه ایرانی مطابقت داشته باشد.
7) حضور و ارائه اصل مدرک معتبر ایرانی گواهان ( از قبیل شناسنامه ، گذرنامه و یا کارت شناسایی ملی ) و یک نسخه تصویر آن
9) ارايه اصل فيش بانكي به مبلغ مندرج در جدول تعرفه های هزینه های کنسولی

با همراه داشتن کارت بانکی  (EC-Karte) می توانید هزینه های مربوطه را در محل سرکنسولگری پرداخت نمایید. پرداخت هزینه ها از طریق واریز بانکی (Überweisung) به حساب جاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران- مونیخ و ارایه رسید (Überweisungsbeleg) آن نیز ممکن می باشد.

 
تذکرات مهم
1) حضور متقاضی دریافت شناسنامه المثنی و گواهان در نمایندگی الزامی است .( گواهان ازبستگان درجه یک نباشند)
2) در صورتی که شناسنامه مفقوده متعلق به افراد زیر 15 سال باشد ، ارائه عکس لازم نبوده و برای افراد بین 15 تا 18 سال فرمها توسط ولی قهری ( پدر و یا جد پدری) یا افرادی که قانونا مجاز به این کار میباشند تکمیل و امضا و ارائه گردد.
3) شهر و حوزه محل صدور شناسنامه مفقوده را حتما در فرم اعلام نمایید.
4) در صورت در اختیار نداشتن تصویر شناسنامه مفقوده ، اصل شناسنامه والدین که در صفحه دوم آن مشخصات متقاضی درج گردیده باشد، ارائه گردد.
5) نظر به اينكه مدارك صدور شناسنامه المثنی به ايران ارسال ميگردد و به طور متوسط ، بین 4 تا 6 ماه به طول خواهد انجامید ، لذا در صورت تعجیل برای دریافت شناسنامه توصیه می شود با مراجعه به سرکنسولگری و تنظیم وکالتنامه برای یکی از بستگان و یا دوستان خود در ایران و تصدیق 4 قطعه عکس متقاضی توسط سرکنسولگری و ارسال آن به همراه مدارک لازم برای وکیل ، نسبت به ارائه تقاضا در ایران اقدام شود.(برای اطلاع از چگونگی تنطیم وکالتنامه به بخش مربوطه مراجعه شود ) 

 

فرم صدور شناسنامه

فرم گزارش مفقودی

 پرسشنامه متقاضیان خدمات سجلی

 

 

اداره کل ارزیابی و نظارت

سامانه تاک - تایید اسناد کنسولی
برای تایید کلیه اسناد کنسولی و دانشجویی اعم از وکالتنامه ، گواهی امضا، تایید مدارک دانشجویی و پزشکی امکان پذیر است
سامانه روادید الکترونیکی
امکان دریافت روادید الکترونیک به صورت برخط در این سامانه تعبیه شده است
سامانه امور کنسولی و ایرانیان
در این سامانه کلیه فرم های کنسولی و قوانین مربوطه درج گردیده است
کليه حقوق اين سايت متعلق است به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران